Autor |
Wiadomość |
Ela_i_Dawid
Zaglądajacy
Wiek: 42 Dołączył: Sob Sty 12, 2013 2:31 Posty: 18 Skąd: Gdańsk Orunia Górna
|
Wysłany: Wto Mar 12, 2013 21:30 Temat postu: ADMINISTRACJA |
|
|
Witam,
czy wiadomo kiedy bedzie zwołane zebranie mieszkanców i kiedy zostanie wybrany administracja osiedla?
pozdrawiam Ela |
|
|
|
|
marta_bar
Zaglądajacy
Wiek: 44 Dołączył: Śro Mar 06, 2013 15:08 Posty: 18 Skąd: Gdańsk - Niedźwiednik
|
Wysłany: Śro Mar 13, 2013 12:57 Temat postu: Re: ADMINISTRACJA |
|
|
witam,
ja nic na ten temat nie wiem. Z tego co pamiętam jak odbieraliśmy mieszkanie to przedstawiciel Hanzy powiedział, że zebranie będzie wówczas jak wszystkie mieszkania będą odebrane.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Ela_i_Dawid
Zaglądajacy
Wiek: 42 Dołączył: Sob Sty 12, 2013 2:31 Posty: 18 Skąd: Gdańsk Orunia Górna
|
Wysłany: Śro Mar 13, 2013 13:27 Temat postu: Re: ADMINISTRACJA |
|
|
Odebrane czy sprzedane ? Bo to jest jednak różnica
Ciekawa jestem kiedy dadzą znać odnośnie wpisów u notariusza ??? Wiecie już coś ?? |
|
|
|
|
marta_bar
Zaglądajacy
Wiek: 44 Dołączył: Śro Mar 06, 2013 15:08 Posty: 18 Skąd: Gdańsk - Niedźwiednik
|
Wysłany: Pią Mar 15, 2013 13:16 Temat postu: Re: ADMINISTRACJA |
|
|
witam,
dzisiaj dostałam informacje od przedstawiciela Hanzy, że podpisanie aktów notarialnych będzie na przełomie kwietnia i maja
Pozdrawiam
Marta |
|
|
|
|
Ela_i_Dawid
Zaglądajacy
Wiek: 42 Dołączył: Sob Sty 12, 2013 2:31 Posty: 18 Skąd: Gdańsk Orunia Górna
|
Wysłany: Czw Mar 28, 2013 8:41 Temat postu: Re: ADMINISTRACJA |
|
|
Witam Sąsiadów,
ostatnio dostaliśmy fakturę od Hanzy za administrację.
Wśród kosztów widnieje opłata za ochronę. Nie do końca jestem pewna czy Hanza ochronę wprowadziła dla dobra mieszkańców czy też we własnym interesie ?
Natomiast zastanawia mnie miesięczny koszt ochrony 87 zł. Jeśli pomnożyć to przez 98 mieszkań, które znajdują się na osiedlu to daje moim zdaniem bardzo dużą kwotę łączną prawie 8500 zł !!!
Co o tym sądzicie ??? |
|
|
|
|
kcrgda
Zaglądajacy
Dołączył: Pon Cze 04, 2012 15:21 Posty: 11 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: Czw Mar 28, 2013 14:38 Temat postu: Re: ADMINISTRACJA |
|
|
Jeśli o mnie chodzi to nie wiem co tak naprawde daje ochrona. Czy jest potrzebna czy nie, trzeba by było poczytać fora wspólnot, które tą ochornę mają i takie, które tej ochrony nie mają. Co do wysokości opłat to bardzo uproszczone wyliczenie:
Marzec - 31 dni x 24h = 744
Przyjmując, że standardowy etat 8 godz to ok 168 godz miesięcznie
744/168 - wychodzi ok 4,5 etatu. Jeśli przyjąć, że ochroniarze zarabiają najniższą krajową, to koszt pracodawcy jest ok 1920 zł - mnożąc to przez ilość etatów potrzebnych na zapewnienie 24-godzinnej ochrony - wychodzi ok 8640. Oczywiście w powyższym wyliczeniu może byc sporo uproszczeń, np. nie uwzględnieni pracownicy renciści lub emeryci co zmniejsza koszt pracodawcy.
Myślę, że temat ochorny będzie jednym z pierwszym, ktorym nasza przyszła wspólnota będzie musiala się zająć.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
wgradzki
Zaglądajacy
Dołączył: Wto Kwi 20, 2010 15:06 Posty: 16 Skąd: Gdańsk-OsiedlePlatynowa
|
Wysłany: Wto Kwi 02, 2013 22:57 Temat postu: Re: ADMINISTRACJA |
|
|
Do wyliczenia brakuje jeszcze ochrony hali garażowej - jak się okazuje to 30 zł od miejsca. Ale mniejsza z tym.
Zgodnie z umową kupna nieruchomości, jestem zobowiązany do pokrywania kosztów eksploatacyjnych w szczególności (wymienione w Umowie): koszty ogrzewania, ciepłej i zimnej wody, elektryczności, administrowania i utrzymania porządku. Nie ma tu mowy o ochronie. Nie otrzymałem żadnej informacji o tym że na terenie mojej nieruchomości świadczona jest usługa ochrony - cały czas sądziłem że ponowie ochroniarze chronią wyłącznie mienie pozostające we własności Hanzy. Zastanawiam się więc czy istnieją podstawy do tego aby obciążać właścicieli nieruchomości kosztami usługi o których nie ma mowy w umowie sprzedaży nieruchomości a o świadczeniu której nie byli poinformowani przez 3 miesiące. |
|
|
|
|
Ela_i_Dawid
Zaglądajacy
Wiek: 42 Dołączył: Sob Sty 12, 2013 2:31 Posty: 18 Skąd: Gdańsk Orunia Górna
|
Wysłany: Śro Kwi 03, 2013 9:09 Temat postu: Re: ADMINISTRACJA |
|
|
Właśnie nad tym samym się zastanawiam. Pytanie tylko czy Hanza nie interpretuje ochrony na obiekcie jako utrzymywanie porządku ??? Myślę że powinniśmy tę sprawę wyjaśnić, bo mimo iż Hanza jest tymczasowo administratorem nie może narzucać nam kosztów i usług jakie realizuje. Poza tym chciałabym wiedzieć na jakiej podstawie oni to wyliczają ? Czy koszta są dzielone również na mieszkania które nie są jeszcze sprzedane i należą do Hanzy.
Pozdrawiam Sąsiadów,
Ela |
|
|
|
|
kamila_l
Początkujacy
Wiek: 39 Dołączył: Nie Mar 17, 2013 17:03 Posty: 8 Skąd: gdańsk-orunia
|
Wysłany: Śro Kwi 03, 2013 9:40 Temat postu: Re: ADMINISTRACJA |
|
|
Witam.Podłaczam sie do problemu-bo Hanza rzeczywiście tak troche tą ochrone nam narzuciła bez żadnych konsultacji czy wogole chcemy-do tego tez jestem ciekawa czy Hanza ponosi jakies koszta za niekupione mieszkania czy my...
Pozdrawiam |
|
|
|
|
mieszkanko
Zaglądajacy
Dołączył: Sob Wrz 29, 2012 12:04 Posty: 13 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro Kwi 03, 2013 13:51 Temat postu: Re: ADMINISTRACJA |
|
|
Witam Szanownych Sąsiadów. Ja co prawda jeszcze nie otrzymałem rozliczenia ale wydaje mi się że "ponoszenie kosztów za utrzymanie porządku" zawarte w umowie oznacza jedynie sprzątanie posesji, odśnieżanie, wywóz śmieci, pielęgnację zieleni itp. Ochrona obiektu jest tylko i wyłącznie w interesie Hanzy i ich niesprzedanych jeszcze mieszkań. |
|
|
|
|
WENA
Forum Ekspert
Dołączył: Pią Maj 28, 2004 12:27 Posty: 464 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro Kwi 03, 2013 14:57 Temat postu: Re: ADMINISTRACJA |
|
|
kcrgda napisał: | 744/168 - wychodzi ok 4,5 etatu. Jeśli przyjąć, że ochroniarze zarabiają najniższą krajową, to koszt pracodawcy jest ok 1920 zł - mnożąc to przez ilość etatów potrzebnych na zapewnienie 24-godzinnej ochrony - wychodzi ok 8640. |
Witam
Obecny poziom cen przy ochronie osiedli kształtuje się następująco;
Koszt realizacji ochrony całodobowej, przy jednym pracowniku ochrony na zmianie:
365 dni x 24 h = 8760 h : 12 m-cy = 730 h
730 h x 8,50 = 6205,- netto plus 23 % VAT = 7632,15 brutto
W przypadku Państwa osiedla:
7632,15 : 98 mieszkania = 77,88 za lokal (Deweloper również ponosi koszty bo jest do czasu zbycia lokali ich właścicielem i jeżeli wspólnota podejmie taką uchwałę musi ponosić koszty)
Niestety zdecydowana większość firm ochrony w ochronie osiedli nie zatrudnia osoby pełnosprawne na tzw. etat najczęściej są to umowy zlecenia. Tylko zakłady pracy chronionej zatrudniają na tzw. etat bo zatrudnienie osoby niepełnosprawnej się im opłaca (najlepiej z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności). Czy takie osoby sa skuteczne w ochronie pozostawiam to do oceny każdego z nas.
Osobiście uważam, iż osiedle jest zbyt małe do realizacji ochrony całodobowej - najrozsądniejszym będzie działanie prewencyjne zewnętrzne, czyli system CCTV i ewentualne indywidualne systemy bezpieczeństwa w lokalach mieszkalnych czyli alarm z włączeniem do monitoringu firmy ochrony. |
|
|
|
|
Klient007
Początkujacy
Dołączył: Pon Paź 29, 2012 22:01 Posty: 8 Skąd: Gdańska
|
Wysłany: Pon Maj 13, 2013 0:12 Temat postu: Re: ADMINISTRACJA |
|
|
Witam
Mam pytanie do obecnych lokatorów
A w jakiej mniej więcej wysokości kształtują się czynsze za mieszkania na tym osiedlu?
pozdrawiam |
|
|
|
|
Ela_i_Dawid
Zaglądajacy
Wiek: 42 Dołączył: Sob Sty 12, 2013 2:31 Posty: 18 Skąd: Gdańsk Orunia Górna
|
Wysłany: Śro Maj 15, 2013 20:54 Temat postu: Re: ADMINISTRACJA |
|
|
Czynsz zależy od wielu czynników metrażu mieszkania, zużycia wody, ogrzewania itp ... )) |
|
|
|
|
|